Targi kosmetyczne cieszą się w Polsce coraz większą popularnością. Prezentowane są tam zarówno kosmetyki naturalne, jak i unikatowe produkty tworzone przez lokalnych producentów. Aby wyróżnić się na tle konkurencji należy zadbać o wyróżniające się stoisko. Jak je wykonać i na co zwrócić uwagę przy jego projektowaniu? Podpowiadamy.
Estetyczne wykonanie
Dobre stoisko na targach kosmetycznych musi być wykonane w estetyczny sposób. Powinno zapadać w pamięć oraz wywoływać u odbiorców najlepsze skojarzenia. Dlatego tak ważne jest na początku to, aby określić gamę kolorów, które będą dominować w jego stylistyce. Ciekawym zabiegiem jest skupienie się na barwach, które w jednoznaczny sposób kojarzą się z najpopularniejszymi produktami kosmetycznymi danej marki. Aby podkreślić jakość należy dodatkowo użyć oświetlenia kierunkowego w odpowiednich barwach. Powinno ono podświetlać poszczególne, wyeksponowane kosmetyki.
Poprawne zagospodarowanie przestrzeni
Na targach branżowych każdy z wystawców otrzymuje ograniczoną przestrzeń, którą musi w najbardziej efektywny sposób zagospodarować. Dlatego już na samym początku istotny jest plan, a następnie zakup odpowiednich mebli i wyposażenia zgodnego z tymi założeniami. W wielu przypadkach trzeba będzie zmierzyć się z małą powierzchnią i pewnymi ograniczeniami. Na przykład dostęp do stoiska szeregowego jest tylko z jednej strony, co bardzo utrudnia stworzenie efektywnej ekspozycji. W takiej sytuacji warto sięgnąć po pomoc profesjonalistów, którzy pomogą stworzyć unikatowy projekt, który przyciągnie uwagę odbiorców. Firma exposystemy.pl specjalizuje się nawet w bardzo wymagających, personalizowanych zleceniach.
Wyposażenie stoiska na targi kosmetyczne
Nie mniej ważną kwestią jest wyposażenie stoiska. Obowiązkowym elementem jest przede wszystkim oświetlenie za pomocą małych lamp typu LED. To energooszczędne źródło światła świetnie nadaje się do tego, aby zwiększyć zainteresowanie wśród gości odwiedzających targi. Poprawnie podświetlone elementy dekoracyjne i najważniejsze produkty będą zwracać na siebie uwagę. Zmotywuje to odwiedzających do tego, aby bliżej przyjrzeć się takiej ekspozycji.
Przy wyposażaniu stoiska należy pamiętać, że umiar ma ogromne znaczenie. Przeładowana ekspozycja wywołuje negatywne skojarzenia. Dlatego podczas targów kosmetycznych należy prezentować tylko najważniejszą część oferty. Te najmocniejsze i najlepsze produkty, które kojarzą się z luksusem, jakością i innowacyjnością. Pozostała część oferty może być dostępna w formie katalogu.