Flokowanie materiałów jest coraz bardziej powszechne, głównie ze względu na łatwość nanoszenia, jakość i estetykę powłoki. Flokowaniem wybiórczo zajmują się wyspecjalizowane firmy, a efekty ich pracy widać chociażby w gadżetach reklamowych.
Praktycznie na rynku nie ma firmy, która nie posiada jakichkolwiek gadżetów reklamowych. Wykonywane są one na specjalne zamówienie, chociażby przykłady realizacji można zobaczyć na stronie https://www.alterflock.pl/. Gadżety reklamowe nie tylko świadczą o sprawnie działającym marketingu firmy, ale również pozwalają na reklamę, promocję firmy, nawiązanie pozytywnego kontaktu z potencjalnymi i obecnymi klientami. Jedną z metod, które są popularne w wykonywaniu materiałów reklamowych jest flokowanie.
Co można wykonać przy pomocy flocku?
Dzięki nanoszeniu flocku, czyli strzyży tekstylnej można w prosty i szybki sposób uzyskać bardzo fajny i trwały efekt, bardzo ciekawą powierzchnię. Warto zdać sobie sprawę, że flokowanie to obecnie jedna z najciekawszych i najchętniej wybieranych metod na zdobienie papieru. Proces ten polega na naniesieniu strzyży tekstylnej na papier w celu uwypuklenia nadruku. Przy pomocy flokowania można również:
– wykonywać kompleksowo nadruk na tekstyliach (bardzo dobre i szczegółowe odwzorowanie
kształtów),
– nanoszenie powłoki na elementy tapicerki samochodowej i innych elementów w autach,
– wykonywać flokowane wieszaki.
Zobacz także: https://hydraportal.pl/czy-warto-inwestowac-w-gadzety-reklamowe/
Na czym polega technologia flokowania?
Flokowanie to w 100% przemyślany i komfortowy proces technologiczny, który polega na tym, że flokowana powierzchnia najpierw pokrywana jest klejem. Klej powinien być nakładany metodą hydrodynamiczną – przy pomocy pistoletu natryskowego, ewentualnie wałkiem bądź metodą sitodruku. Następnie z wykorzystaniem urządzenia elektrostatycznego (w tak zwanym polu elektrycznym o mocy 60 do 90 kV) pokrywa się klej warstwą flocku. Włókna flocku wbijają się w warstwę kleju tworząc estetyczną, spójną całość.
Główną zaletą tej właśnie metody jest przede wszystkim dokładność wykonania, trwałość powłoki, wysoka estetyka i odporność na utratę koloru. Zastosowanie metody hydrodynamicznej jest optymalne, gdyż wtedy jest najlepsza możliwość, aby włókna flocku dotarły wszędzie, nawet w najbardziej niedostępne miejsca na natryskiwanej powierzchni.
Flokowanie ma naprawdę bardzo szerokie zastosowanie, praktycznie w każdej branży. Z powodzeniem można taką metodę wykorzystać chociażby w szeroko rozumianej branży reklamowej, np. do wykonywania banerów czy gadżetów.