Powierzchnie magazynowe mogą być naprawdę różne. Przeważnie są najchętniej wykorzystywane przez różnego rodzaju firmy produkcyjne. Coraz częściej jednak zdarza się, że magazyny są rezerwowane przez różnego rodzaju sklepy internetowe: z kosmetykami, materiałami budowlanymi, częściami samochodowymi.
Dziś trudno wyobrazić sobie świat bez sklepów internetowych. Zaostrzające się przepisy dotyczące handlu, pandemia, zmiana zachowań zakupowych Polaków – to wszystko sprawiło, że coraz chętniej zastępujemy zakupy tradycyjne zakupami w formie elektronicznej. Nic w tym dziwnego – jest to forma bardzo wygodna, bezpieczna, pozwalająca na stałe kontrolowanie kwoty, którą wydamy oraz listę tego, co kupujemy.
Oczywiście jest jeszcze druga strona medalu, czyli praca osób, które obsługują sklepy internetowe oraz chociażby kompletują zamówienia. Tu potrzebne jest po pierwsze bardzo dobre oprogramowanie sklepu, po drugie program do kontroli stanu magazynowego, a po trzecie sam magazyn, najlepiej w formie magazyn z obsługą Warszawa.
Zobacz także: https://www.otopr.pl/o-czym-warto-pamietac-prowadzac-sklep-www/
Czym powinien się kierować administrator wybierając magazyn dla własnego sklepu internetowego?
Odpowiednio duża przestrzeń magazynowa
Przestrzeń magazynowa, którą dysponujemy musi być przede wszystkim odpowiednio wielka. Wielka na tyle, aby pomieścić cały asortyment bez konieczności jego upychania na siłę, nieprawidłowego składowania, które może wpłynąć na jego uszkodzenie, a tym samym utrudnić sprzedaż. W magazynie powinny być również wyznaczone ścieżki komunikacyjne do jazdy wózkami paletowymi widłowymi i innymi.
Ogrzewanie
Jest również bardzo ważne, gdy mamy do czynienia z asortymentem, który musi być przechowywany w ściśle określonych warunkach i nie jest odporny na działanie niskich temperatur oraz wilgoci. Ogrzewanie jest wtedy konieczne i nie ma co się oszukiwać, ułatwia pracę.
Dostęp 24h
Należy sobie uświadomić, że prowadzenie sklepu internetowego trochę różni się od prowadzenia sklepu zwykłego. Przede wszystkim chodzi tu o dostęp do magazynu, a tym samym własnego towaru. Powinien być on oczywiście całodobowy, a właściciel magazynu powinien zastosować takie środki, które umożliwią najemcom korzystanie z powierzchni wtedy, gdy będą tego chcieli. Jednocześnie oczywiście magazyn musi być zabezpieczony, wyposażony w system monitoringu, alarm, ochraniany również fizycznie np. przez agencję ochrony.