Kiedy warto zdecydować się na e-commerce?

4 min

E-commerce, czyli sprzedaż internetowa w dość znaczący sposób zyskała na popularności w ostatnich kilkudziesięciu miesiącach. Nie bez znaczenia w owej kwestii pozostaje fakt, że pandemia koronawirusa zamknęła nas w domach i zmusiła do dopełniania wielu spraw oraz formalności w trybie on-line. Nic więc dziwnego, że wielu przedsiębiorców coraz śmielej rozważa start własnych projektów e-commerce. Kiedy warto się na to zdecydować?

E-commerce to ogromne korzyści!

Jakie korzyści niesie za sobą przeniesienie działalności handlowej do Internetu? Przede wszystkim nie musimy się przejmować ewentualnymi lockdownami wprowadzanymi przez rządzących – nie mamy bezpośredniej styczności z klientem, więc nie musimy zamykać działalności na czas izolacji. Poza tym nie ponosimy dość dotkliwych kosztów związanych z wynajmem lokalu, w którym prowadzić będziemy sprzedaż naszych produktów i usług. Tak zaoszczędzone pieniądze możemy na przykład zainwestować w rozwój naszego sklepu internetowego oraz na jego promocję w sieci.

Warto również pamiętać o tym, że handlować możemy nie tylko korzystając z dedykowanych platform – jak na przykład PrestaShop – ale także w oparciu o popularne serwisy aukcyjne, jak Allegro czy Amazon. Oczywiście pobierają one pewne kwoty z tytułu sprzedaży towarów za ich pośrednictwem, jednak nie są to pieniądze na tyle pokaźne, by mogły zahamować dalszy rozwój naszej działalności.

Wszystkie informacje zamieszczone w tekście pochodzą ze strony iblf.pl.

Kiedy postawić na e-commerce?

Odpowiedź jest prosta – zawsze wtedy, gdy nie możemy pozwolić sobie na sprzedaż naszych towarów i usług stacjonarnie. Powodów może być wiele – pandemia, wysokie koszty wynajmu lokalu w naszym mieście, czy też konieczność pozostania w domu (opieka nad dzieckiem, starszym rodzicem itp.). E-commerce to bez wątpienia przyszłość handlu i nadchodzące lata będą nas w tym utwierdzały, a sam rynek sklepów internetowych nadal będzie bardzo intensywnie się rozwijał.

Leave a Reply