Gadżet reklamowy to nieodzowny element wielu działań marketingowych. Akcesoria reklamowe są doskonałym sposobem na zaistnienie w świadomości konsumentów oraz na poprawę rozpoznawalności marki. Ale nie tylko! Noszenie koszulki czy czapki z logo firmy, pozwoli pracownikom utożsamiać się z marką. Jakie znaczenie ma kolor podczas tworzenia akcesoriów reklamowych? Wyjaśniamy!
Znaczenie kolorów w marketingu
Każdemu kolorowi przypisywane jest określone znaczenie. W komunikacji marketingowej, to między innymi kolor odpowiedzialny jest za wyeksponowanie produktu, a także za kształtowanie ludzkich emocji i zachowań. Zastosowanie odkreślonych barw ma istotne znaczenie dla wyborów i decyzji konsumenckich. Jak na emocje konsumenta wpływa kolor zielony? Z czym kojarzymy czerwień, pomarańcz i żółć?
Zielony
Zielony kojarzony jest z naturą, roślinnością, ekologią, świeżością, wzrostem i rozwojem. Kolor ten uspokaja i sprawia, że czujemy się bezpiecznie. W marketingu po kolor zielony sięgają głównie firmy z branży spożywczej, medycznej, a także firmy działające w sektorach związanych z bezpieczeństwem człowieka. W zależności od odcienia zieleni, zastosowanego w produkcji gadżetów promocyjnych, możemy uzyskać różny odbiór:
- zieleń morska utożsamiana jest z dobrym zdrowiem i ochroną,
- zieleń oliwkowa symbolizuje pokój,
- ciemna zieleń łączona jest z ambicjami.
Usługi projektowania i tworzenia wysokiej jakości gadżetów reklamowych, świadczy agencja reklamowa Studio Siedem Grzegorz Żółtowski w Krakowie.
Czerwony
Czerwony jest kolorem, który natychmiast przyciąga naszą uwagę. Kojarzony jest głównie z energią, ruchem, pasją, dlatego też sprawdza się doskonale przy promocji napojów energetycznych, samochodów, gier, a także produktów związanych z tematyką miłosną.
Pomarańczowy
To połączenie energicznej czerwieni i radosnej żółci. Określa ciepło, fascynację, radość, energię i determinację. Soczysty pomarańcz kojarzony jest z apetytem, dlatego też w reklamie najlepiej spełnia swoją funkcję, promując jedzenie. Kolor pomarańczowy w marketingu wykorzystywany jest także przez firmy działające w branży architektonicznej, budowlanej, produkcji.
Żółty
Żółty utożsamiany jest z ciepłem, słońcem i radością, działa stymulująco i pobudzająco, poprawia nastrój i zwiększa poczucie własnej wartości. Kolor żółty odzwierciedla optymizm, twórczość, siłę emocjonalną, pewność siebie i pozytywną energię.