Samojezdna sieczkarnia Claas

Sieczkarnie Claas liderem rynku od lat

Claas JAGUAR to napędzana silnikiem diesla samojezdna sieczkarnia znajdująca się w asortymencie niemieckiej firmy Claas. To jeden z najbardziej udanych i najlepiej znanych produktów tej firmy. Od wprowadzenia pierwszego (wtedy jeszcze ciągniętego za pomocą ciągnika) modelu firma wprowadziła wiele udoskonaleń i ulepszeń odnosząc tym samym ogromy sukces na rynku.

Samojezdna sieczkarnia Claas

Zaprezentowane na sezon 1982/83 modele serii JAGUAR 600 (m. in. modele 685 i 690) ustanowiły nowe standardy w segmencie zbioru roślin paszowych. Wyróżniające się w tamtych czasach wygląd z pochylonym do tyłu dachem, a także szereg innowacyjnych zastosowań technologicznych szybko zostały docenione przez producentów kukurydzy. Przejęta z kombajnu przestronna kabina, zamontowana na łożyskach zapewnia kierowcy ergonomiczne środowisko pracy. Dźwignia regulacji prędkości wykorzystana jest do kontroli przyrządów żniwnych, rozdrabniacza i klapy rynny. Możliwość rozdzielenia podajnika od odbudowy walca miażdżącego oraz ich obracania wokół wałka tnącego wyznaczała przyszłe trendy. Seria ta zapoczątkowała również użycie sześciorzędowego rozdrabniacza. Rozwiązania zapoczątkowane przez firmę Claas w serii 600 były wykorzystane również w produktach konkurentów.

Sezon 1987/88 przyniósł ze sobą samobieżne maszyny JAGUAR 695 SL, 690 SL i 685 SL, a także 682 SL i 682 S stanowiące nową generację kombajnów paszowych. Maszyny wyposażone zostały w silniki o mocy od 260 kW (354 KM) do 158 kW (215 KM), a modele JAGUAR 682 SL i 682 S o mocy 158 kW (215 KM). Nowe cylindry tnące V z ich naprzemiennymi, podzielonymi na pół nożami zapewniły bardziej równomierny przepływ roślin i obniżyły siły mocowania w akceleratorze. Aby zwiększyć przepływ materiału, zwiększono prędkość obrotową cylindra i liczbę noży cylindra V. Inne nowe funkcje obejmowały dodatkowe przyrządy do produkcji kiszonki z całych roślin.

Zaprezentowana w sezonie 1993 (w pełni dostępna w sezonie 1994) seria JAGUAR 800 wprowadziła kolejne innowacje. Nowa seria została wyposażona w silniki o mocy od 228 kW (310 KM) do 354 kW (481 KM). Zainstalowane za osią kierowaną poprzecznie do kierunku jazdy, proste układy napędu bezpośredniego zapewniły optymalny dopływ powietrza chłodzącego i łatwy dostęp do wnętrza maszyny. Na przykład przy przygotowywaniu do zbioru kiszonki z trawy, można było po prostu zwinąć walec do kukurydzy i zastąpić walcem do trawy. Ta innowacyjna konfiguracja wyznaczyła trend na standardy dzisiejszych nowoczesnych kombajnów paszowych. Dzięki korzystnemu obciążeniu osi napędowej możliwe stało się po raz pierwszy mocowanie głowic ośmiorzędowych. Wyjątkowy projekt graficzny nowych kombajnów CLAAS od razu wzbudził zaufanie. Przestronna kabina z zakrzywioną przednią szybą i pochyłym dachem po raz pierwszy zapewniała dwa siedzenia dla kierowcy i pasażera. Zainstalowano również centralne smarowanie, a minimalny czas montowania zestawu przełożył się na maksymalny czas zbioru.