wgniecenie w samochodzie

Ile kosztuje usuwanie wgnieceń metodą PDR?

Kolizja drogowa albo nagłe gradobicie to sytuacje, w których powłoka lakiernicza zwykle zostaje uszkodzona. Wówczas kierowcy najczęściej zauważają wgniecenia na karoserii. W takich przypadkach zastanawiają się nad tym, czy ich naprawa jest opłacalna i jaką metodą wybrać, aby pozbyć się wgniotek. Obecnie na popularności coraz bardziej zyskuje PDR. Na czym polega i z jakimi kosztami trzeba się liczyć, zlecając ją?

Czy naprawa wgnieceń metodą PDR jest opłacalna?

Na początek warto wyjaśnić pokrótce, od czego właściwie zależy koszt naprawy wgnieceń w samochodzie. Otóż istotny jest wybrany rodzaj technologii naprawy. Bezpośrednio łączy się z nim też koszt materiałów oraz czas, jaki będzie niezbędny do przeprowadzenia prac. Aby ustalić powyższe kwestie, specjalista musi w pierwszej kolejności obejrzeć samochód i określić wielkość, ilość i głębokość wgnieceń. Oprócz tego konieczne jest też ustalenie, z jakiego materiału są wykonane elementy, ocena, czy można się dostać do wgnieceń od wewnętrznej strony blachy oraz ocena ogólnego stanu lakieru.

O to, z jakimi kosztami trzeba się liczyć w przypadku Paintless Dent Repair, zapytaliśmy specjalistę z firmy zajmującej się usuwaniem wgnieceń metodą PDR w Warszawie Real Auto Service Studio:

– Wycena likwidacji wgnieceń metodą PDR jest wykonywana indywidualnie. Trudno zatem jednoznacznie określić, z jakimi kosztami będzie musiał się liczyć kierowca zlecający taką usługę. Jednak co do zasady usunięcie jednego łagodnego wgniecenia niewielkiej wielkości powinno kosztować około 100 złotych. Jeżeli natomiast jest ich kilka, mówimy o kwotach rzędu 300-400 złotych. W przypadku dużych i skomplikowanych uszkodzeń może to być nawet kilkaset złotych za jedno wgniecenie. Najlepiej jednak, jeśli kierowcy przyjadą do nas osobiście, abyśmy mogli wycenić taką usługę.

Czy warto zdecydować się na naprawę wgniecenia metodą PDR?

Wielu kierowców zastanawia się, czy usuwanie wgnieceń z samochodu jest opłacalne. Jeśli chodzi o omawianą metodę PDR, to warto podkreślić przede wszystkim, że jest to bezinwazyjna naprawa. W praktyce oznacza to, że powłoka lakiernicza nie zostaje naruszona (stosowana jest metoda kleju na gorąco), co sprawia, że pojazd nie traci na wartości, a często skutki kolizji czy opadów gradu zostają całkowicie zlikwidowane. Poza tym naprawa wgnieceń po gradobiciu taką metodą wiąże się też z krótkim czasem usługi. W przypadku drobnych uszkodzeń serwis jest wykonywany niemal od ręki. Poza tym koszty usługi są niższe niż w przypadku tradycyjnego lakierowania.