Dobre pierwsze wrażenie – jak je zrobić?

Wszyscy mężczyźni wiedzą, że pierwsze wrażenie może zaważyć na ciągłości relacji i to nie tylko w przypadku kontaktów towarzyskich, ale także zawodowych i biznesowych. Jeśli chcemy pozytywnie się zaprezentować, powinniśmy pokazać się od najlepszej strony, a więc przedstawić najlepszą z możliwych wersję siebie już od samego początku.

sze

Co się składa na profesjonalny wizerunek?

Na profesjonalny wizerunek składają się cechy osobowości, uśmiech, rzetelne podejście do partnerów biznesowych, mimika oraz mowa ciała i ubiór, który podkreślać będą detale. Jeśli chcemy osiągnąć sukces, wszystkie te elementy muszą ze sobą idealnie współgrać. Dlaczego? Pierwszym wrażeniem spójności możemy osiągnąć zaufanie naszych klientów i rozmówców już na etapie pierwszego spotkania.

Nie oznacza to wcale, że jeśli tak się nie stanie, to nagle tracimy szansę na nową pracę, czy kontrakt. Wszystko można nadrobić, ale musimy pamiętać, że nie będziemy krok do przodu, tylko zaczniemy od mozolnego budowania czegoś, co mogło już zostać osiągnięte. Warto więc poświęcić nieco więcej czasu na przygotowania do oczekujących na nas zadań. Dzięki takiemu podejściu zbudujemy pożądany w biznesie wizerunek profesjonalnego gracza, pewność siebie i osiągniemy w końcu sukces.

Indywidualny styl gwarancją udanego pierwszego wrażenia

Warto zacząć od tego, co widać na zewnątrz. Jest to wizerunek kreowany przy pomocy odpowiednio dobranej garderoby do okazji. Pomimo elegancji inaczej ubierzemy się na spotkanie z kobietą, czy bankiet, a inaczej do biura, czy wyjście na spotkanie biznesowe. Podstawa to garnitur renomowanej marki, koszula wysokiej jakości oraz mucha lub krawat. Takie detale często są pomijane przez mężczyzn, a jednak odgrywają kluczową rolę w odbiorze ich osoby.

Co jeszcze jest istotne? Cechy osobowości! Charyzmę się ma albo się jej nie ma, w niektórych przypadkach rozwija się ona z czasem. Etykiety biznesowej i dobrych manier można się jednak nauczyć. Warto w tym celu przeczytać kilka poradników i poznać podstawowe zasady na przykład przy uścisku dłoni, czy wymianie wizytówkami. Przydatne okaże się zdobycie informacji na temat partnera biznesowego, aby lepiej wiedzieć, czym się zajmuje i w jakim sektorze działa. To dodatkowy atut, który w rozmowach może tylko wzmocnić naszą pozycję. Musimy także pamiętać, aby być pewnym siebie, ale nie do przesady. Trzeba odpowiednio balansować na granicy, aby nasz kontrahent nie zrezygnował.